in data 05-01-2019 14:31
How a buyer can open a package refuse the delivery without valid reason and open a claim for item not received or not as described?
Lying on the conditions of the item and in the end get full refund from paypal after just two days?
Is that happened to me and in the end I lost my item because the delivery company didn't returned to me.
So where is the seller protection policy? I have a tracking number that show clearly where is the item and that was refused by the receiver but paypal doesn't consider this they just refund buyer based on lies. No proof has been given.
Ebay in this situation disappear...how works this system? I'll never buy or sell anything else in eBay or using paypal anymore!!!!!
in data 05-01-2019 15:42
in data 05-01-2019 15:53
Hi
your complaint is understandable but the ebay/paypal rules & italian laws (Alex copyright assolti) you need to know have been applied.
sorry for your goodbye
best regards
in data 05-01-2019 15:56
@orangefisherman ha scritto:
Italian law (and paypal law) permit it 🙂
Miiiiiiiiiiiii Alex
Come siamo international assai!!!
Best ossequi
in data 13-01-2019 12:16
I'm sorry disappoint you but the person who refused the delivery is French. I sent my item in France not in Italy.
Save your time dont answer where you don't have a clever reply to give.
in data 13-01-2019 12:29
in data 13-01-2019 12:44
Un altra cosa alex. Paypal e una mafia vista la mia esperienza e non risiede in Italia o sistema inventato da Italiani e il corriere che ho pagato e che utilizza terze compagnie di spedizioni e che non mi ha fatto ritornare l oggetto e British.
in data 13-01-2019 15:21
In realtà nessuno può aiutarti, perché eBay e PayPal funzionano realmente così, leggendo il regolamento di entrambi e le esperienze di altri utenti in community è evidente, non è chi ti ha risposto a dirlo.
Detto ciò per prima cosa cercherei di rivalermi sul corriere che non ti ha restituito il tuo oggetto, a costo di denunciarlo per appropriazione indebita.
Dopo mi rifarei anche su PayPal, che ha gestito i tuoi soldi in tua vece, senza darti il tempo di ricevere indietro l'oggetto.